Author Topic: Dutch EM Meet - June 13th  (Read 3110 times)

kingcharles

  • Empulse E1 80-MF-DR
  • Brammovangelist
  • *****
  • Posts: 544
    • View Profile
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #15 on: May 19, 2015, 05:05:31 PM »
Ik kan ook wel naar Lelystad Airport komen, ik wilde toch al via Kampen rijden en dit is een mooie locatie voor een lunch tussen 12 en 13! Ik claim bij deze de laadpaal  8)

Als we vanaf 13:00 vanuit Lelystad vertrekken dan zijn we mooi op tijd in Zwolle.
Dus afhankelijk van hoe lang je moet laden zodat je voldoende prik hebt voor die laatste 60KM moet je voor de vertrektijd in Lelystad arriveren.

Route voorstel vanaf Lelystad: https://goo.gl/maps/IvkDk
Allemaal rustige wegen volgens mij.

En zo denk ik naar Lelystad te rijden vanuit Uithoorn: https://goo.gl/maps/eKFnw
Ik vertrek om 10:30 vanuit Uithoorn om rond 12:00 in Lelystad te zijn aanhakers vanuit A'dam zijn welkom.

Totale rit ongeveer 135KM. Ik heb in de winter al eens 125KM gedaan zonder bijladen dus met een uurtje laden in Lelystad moet het makkelijk kunnen.

Omdat ik 3 uur moet laden voor de terugreis zal ik in Zwolle wel tot 17:00 blijven, misschien eet ik dan daar nog wat (Wok Stadion?)

Op de terugweg pak ik een wat kortere route om zonder stoppen thuis te komen: https://goo.gl/maps/XUBaL
Once you go EV, gas is history!

E-viator

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • www.piloot.com
    • Email
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #16 on: May 19, 2015, 07:46:13 PM »
King Charles,

Deze route vanaf Lelystad lijkt mij een heel stuk leuker en is maar 25 km langer, door de Veluwe en over de IJsseldijk: https://goo.gl/maps/0gtxm

Vanaf Uithoorn is het ook veel leuker en korter te doen als je de route neemt via de Waverdijk door Abcoude, langs de Gein, dan door Weesp naar de noordoever van de Vecht, linksaf de Keverdijk op en dan de paralelweg op langs de A6 en dan over de Gooimeerdijk door Almere Haven richting de Vogelweg. Het probleem is dat Google maps denkt dat je in een auto rijdt in plaats van met de motor, dus de route lijkt een klein stukje over de A6 te gaan, maar je kan hem dus volledig vrij van de snelweg rijden: https://goo.gl/maps/zsbF2

Wellicht een half uur of een uur eerder van huis, maar dan heb je wel een hele leuke route tot aan Zwolle. Die rechte polderwegen laat ik liever links liggen. Ik kan voor die dag nog een tweede laadpaal regelen overigens, meerdere stopcontacten in de hangaar lukt denk ik ook wel. En er is ook nog, mits beschikbaar, een publieke laadpaal bij de toren. Dus er kunnen meer rijders opladen op het veld.
Emile
'14 Empulse R
'13 Renault Zoe (EV)
'06 Moto Guzzi Griso

kingcharles

  • Empulse E1 80-MF-DR
  • Brammovangelist
  • *****
  • Posts: 544
    • View Profile
Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #17 on: May 23, 2015, 01:53:19 PM »
Hi EVaitor,  IJsseldijk en Veluwe zijn ook prima. Hoe laat wilde je vertrekken?
Once you go EV, gas is history!

E-viator

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • www.piloot.com
    • Email
Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #18 on: May 23, 2015, 02:57:29 PM »
Zeg het maar. Uur of 12? 13?
Emile
'14 Empulse R
'13 Renault Zoe (EV)
'06 Moto Guzzi Griso

kingcharles

  • Empulse E1 80-MF-DR
  • Brammovangelist
  • *****
  • Posts: 544
    • View Profile
Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #19 on: May 26, 2015, 12:39:57 PM »
Er tussenin dan maar, 12:30 😀
Once you go EV, gas is history!

E-viator

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • www.piloot.com
    • Email
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #20 on: May 26, 2015, 05:06:01 PM »
Dus dan ben je ongeveer 10:30 bij de club?
Emile
'14 Empulse R
'13 Renault Zoe (EV)
'06 Moto Guzzi Griso

FrankH

  • Empulse Guru
  • ****
  • Posts: 130
  • First Enertia+ in the Netherlands!
    • View Profile
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #21 on: May 27, 2015, 05:08:49 AM »
Eviator en Kingcharles,

ik heb een ruwe schatting gemaakt hoe lang ik zou moeten laden na het stuk A'dam-Lelystad om de tweede etappe te kunnen rijden en denk dat dat rond de 3 uur ligt. Dus ga ik proberen om negen uur, half tien aan te komen in Lelystad. Liever teveel tijd (en %) over dan te weinig lijkt me. En dan kijk ik daar wel of het haalbaar is om de extra kilometers te maken voor de leuke route, of dat ik op safe moet spelen en de rechte weg moet nemen ;) Inmiddels heb ik wel een verloopstuk waarmee ik bij laadpalen kan laden dus denk ik geen speciaal normaal stopcontact nodig te hebben in Lelystad (mits die paal vrij is natuurlijk).

Ik ben benieuwd of mijn rekensommetje een beetje klopt in de praktijk...

kingcharles

  • Empulse E1 80-MF-DR
  • Brammovangelist
  • *****
  • Posts: 544
    • View Profile
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #22 on: May 27, 2015, 03:57:07 PM »
Dus dan ben je ongeveer 10:30 bij de club?
10:30 of iets later.

@FrankH
Mooi dat je het aandurft. Ik neem ook wat verloop stekkers en een verlengsnoer mee dus bijladen onderweg op het laatste stukje moet altijd lukken mocht dat nodig zijn.
Once you go EV, gas is history!

CBke

  • Empulse Guru
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
    • Email
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #23 on: June 11, 2015, 02:13:47 PM »
Morgen 25 tot 30C, voor mij een beetje te veel van het goede voor een lange trip...  :P
Maar deze keer heb ik een plan B (hint: 't is ook elektrisch...)
Dus tot zaterdag.

CBke

E-viator

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • www.piloot.com
    • Email
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #24 on: June 11, 2015, 02:19:19 PM »
Zaterdag wordt het een perfecte 21 graden, ideaal voor motorrijden en tevens de ideale temperatuur voor max range voor de batterij.
Emile
'14 Empulse R
'13 Renault Zoe (EV)
'06 Moto Guzzi Griso

Roan

  • Enertia Master
  • ***
  • Posts: 66
    • View Profile
    • Green Motorcycles - weblog
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #25 on: June 11, 2015, 04:33:52 PM »
Quote
Maar deze keer heb ik een plan B (hint: 't is ook elektrisch...)
Hoe laat moeten we je van het NS-station afhalen?  ;D

Of wordt het een Leaf of ZOE... Tesla mag ook natuurlijk!

We zien het zaterdag! Tot dan.
Plug in - Hop on - Ride electric

E-viator

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • www.piloot.com
    • Email
Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #26 on: June 11, 2015, 04:35:57 PM »
CBke, als je wil mag je m'n Zoe gebruiken. Dan rij je tot Lelystad, pak je daarna m'n Zoe en rij je achter ons aan mee oid.
Emile
'14 Empulse R
'13 Renault Zoe (EV)
'06 Moto Guzzi Griso

kingcharles

  • Empulse E1 80-MF-DR
  • Brammovangelist
  • *****
  • Posts: 544
    • View Profile
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #27 on: June 14, 2015, 12:38:19 PM »
Some video's of my ride to and from the meeting, apologies for the quality I used a very old camera and had no time to do a proper mount.
http://tinyurl.com/o64ue88

And some photo's here:
https://www.flickr.com/gp/fam_naddeo/67W567

It was a great meeting. The Dutch distributor brought a working Energica Ego and we all drooled over it.
Great turn up with 7 Empulse's and 2 Enertia's (and one virtual Enertia of CBke who came by train)
« Last Edit: June 14, 2015, 12:42:45 PM by kingcharles »
Once you go EV, gas is history!

Roan

  • Enertia Master
  • ***
  • Posts: 66
    • View Profile
    • Green Motorcycles - weblog
Afterparty Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #28 on: June 14, 2015, 02:54:51 PM »
Number of participating EM's tripled over last year's. Great to meet more likeminded riders in real life.

Video impression

Thanks a lot guys!

Special thanks to EM Nederland and our Belgium guest: CBke
« Last Edit: June 14, 2015, 03:57:44 PM by Roan »
Plug in - Hop on - Ride electric

JeffK

  • Empulse Guru
  • ****
  • Posts: 128
    • View Profile
    • Email
Re: Dutch EM Meet - June 13th
« Reply #29 on: June 15, 2015, 02:07:42 AM »

 
It was a great meeting. The Dutch distributor brought a working Energica Ego and we all drooled over it.
Great turn up with 7 Empulse's and 2 Enertia's (and one virtual Enertia of CBke who came by train)

I agree, and I can get to Zwolle without recharging  :)
Utrecht would be more central, but with their anti motorcycle policy might be less attractive.

I also liked Marchel's solution to split the chargign cables so all bikes could be charged from ONE dual chargepoint.
Modifications so far:
Crash bungs
shortened chain tensioner bolts
GPS Satellite controlled chain lubrication system
Top Case